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橋をかけろのルールと解き方・解くコツなどは こちらを参照してください。
Please refer to here for the rules of Bridge and how to solve or tips.
橋をかけろ遊び方How to play Bridge.
➕
下の表の遊びたい問題のボタンをクリックすると 問題のwindowが開きます。問題のwindowは問題の盤面と制御部と二つに分かれています。
問題の盤面では仮想の碁盤目の上に数字のある問題枡(橋脚)が配置されています。
問題枡から上下左右方向にドラッグすると 上下左右方向の次の問題枡との間で橋が架けられたり外れたりします。
何もないところでドラッグすれば 1本橋がかけられ(1本線が引かれます)もう一度ドラッグすると2本になりさらにドラッグすると元の橋の無い
状態になります。右ボタンでドラッグすると逆順で変化します。
1枡ドラッグ毎に変化しますので 2枡の間ドラッグすると2度ドラッグしたのと同じ動作になります。
問題枡の間でドラッグしても両側の問題枡の間に橋が架かります。
問題枡(橋脚)の辺上でクリック(タップ)すると橋禁止のメモの×に、再度のクリックで元の何もない状態になります。
×マークはあくまでもメモのため履歴に保存されませんし、undo,redoもできませんしquit後に同じ問題の続きを解くときにも再現されません。
制御部の矢印ボタンをクリック(タップ)するとカーソルが矢印の方向に移動します。
制御部の矢印の中央にあるボタンから矢印枡へドラッグすると盤面のカーソルのある枡から矢印方向の問題枡に橋がかけられます。
盤面でドラッグしたときと同様です。
制御部の中央の枡の周囲をクリックすれば、盤面のカーソルのある枡にメモの×マークをつけられます。
盤面の表示枡が小さくて入力しにくい時に使うと良いでしょう。普段は盤面で入力する方が快適です。
undoボタンを押すとそこまでの手順を一手ずつ戻すことができますが、カーソルを移動しただけの時、メモの×マークは記録されていませんので再現できません。
またredoボタンを押すと直前のundo前の状態に戻せます。
tryボタンを押すとトライモードとなりtryボタンの周囲が橙色になります。試しに橋をかけてどうなるか調べてみるのに有効です。
tryモード中はtryモード中に入力した手順のみがundo,redoできます。tryモード中にtryボタンを押すと、
tryモード前の状態に戻して通常モードで続けるか、tryモードで入力した手順を通常モード入力としたうえで続けるかを選択できます。
tryモード中の入力は橙色入力で区別されます。
checkボタンを押すと正解かどうかを調べます。重要項目から調べ一つでも間違いが見つかるとその先は調べませんので
解答を修正後に再度checkボタンをおして調べてください。正解であればパズル選択の画面に戻ります。正解確認するとそこまでの手順は廃棄されます。
checkボタンを長押しすると正解が表示されます。
歯車印の設定ボタンを押すと、言語・画面の色・制御部の大きさなどを設定できます。
架橋済の表示を設定すると指定数の橋が架かった橋脚の色を変えて表示します。
小さなiの情報ボタンを押せば 現在の問題の情報を表示します。
制御部の+/-ボタンをクリックすると問題の枡の大きさが大きく/小さくできます。
問題の枡数が多かったりひと枡が大きくて問題の盤面からはみ出す時は一部が表示されませんが、
制御部のスクロールパッド上で盤面を動かしたい方向へドラッグすると表示される部分を移動できます。
retryボタンを押すと最初からやり直すことができます。
quitボタンを押すと終了することができます。この時原則そこまでの手順の履歴は保存されます。
Click on the button of the problem you want to play in the table below. Then the problem window will open. The problem window is divided into a problem board and a control part.
On the board in question, a question cell with a number is placed on a virtual grid.
When dragging from a question cell in the up, down, left, or right direction, a bridge is created or removed from the next question cell in the up, down, left, or right direction.
If you drag where there is nothing, one bridge will be applied (one line will be drawn) If you drag again, it will be two, and if you drag further there will be no original bridge state.
Drag with the right button to change in reverse order.
It changes each time you drag one cell, so if you drag between two cells, the behavior is the same as dragging twice.
If you click (tap) on the side of the problem cell (bridge pier), it will become a X in the note prohibiting the bridge, and if you click again, it will be empty.
The × mark is not saved in the history because it is a memo, it can not be undone, redo, and it is not reproduced when you continue the same problem after quit.
Click (tap) the arrow of control part to move the cursor in the direction of the arrow.
If you drag from the button at the center of the arrow of the control unit to the arrow cell, a bridge from the cell with the cursor on the board to the problem cell in the direction of the arrow will be bridged.
Same as dragging on the board.
By clicking around the square in the center of the control unit, you can put a memo × mark on the cell where the cursor on the board is.
Drag with the right button to change in reverse order.
It is good to use when the display box on the board is small and it is difficult to input. It is usually more comfortable to input on the board.
If you press the undo button, you can reverse the steps up to that point one by one, but when you move the cursor, it cannot be reproduced because it is not recorded.
Press the redo button to return to the state before undo.
When the try button is pressed, the mode becomes the try mode and the area around the try button becomes orange. It is effective to put a bridge on a trial and check what happens.
During try mode, only the procedure entered during try mode can be undoed and redoed.
If you press the try button during try mode,
You can select whether to return to the state before try mode and continue in normal mode, or to continue with the procedure entered in try mode as normal mode input.
Input in try mode is distinguished by orange input.
Press the check button to check if the answer is correct. If program find a mistake in one of the important items and find a mistake, program will not look beyond that.After correcting the answer, press the check button again to check. If the answer is correct, you will return to the puzzle selection screen. If program confirm the answer, the steps up to that point will be discarded.
Press and hold the check button to display the correct answer.
By pressing the setting button of the gear mark, you can set the language, screen color, size of the control part, etc.
If you set the full bridges, the piers with the specified number of bridges will be displayed in different colors.
Pressing the small i information button will display information on the current problem.
Click the +/- button on the control part to increase / decrease the size of the problem cell.
When the number of cells is large or the size of cell is too large, it protrudes from the board of the problem, some will not be displayed.
You can move the displayed part by dragging on the scroll pad.
You can start over by pressing the retry button.
Press the quit button to exit. At this time, the history of the procedure up to that point is saved.
このパズルのページでは各問題を解いていった手順の履歴や、問題を既に解いたかなどの履歴、そのほかの設定についても皆様がお使いのブラウザに保存されます。このため ブラウザでこのサイトのクッキーをブロックしていると履歴が保存されないばかりか 正常に動作しない時もあります。遊ぶ前にクッキーの保存・読み取りを許可する設定にしてください。(通常は許可されています。)
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余計な履歴を残さないために次のようにしてください。パズルが解けた時には必ずチェックボタンを押して正解か確認してください。プログラムが正解と判定するとそこまでの手順は履歴に残しませんが、いくら正解でもチェックせずにquitするとそこまでの履歴が保存されます。
解き始めてみたが難しくて途中で解くのをあきらめた時には一旦retryボタンで最初からやり直し直後にquitすると履歴は残りません。難しい問題でもまた後で解くときには途中でquitして履歴を保存しておけば次回続きから解くことができます。
各パズルを解いた途中の履歴は最後に更新した日から90日で削除されます。続きを解くつもりならご注意ください。
動作がおかしい時には途中まで解いたパズルの手順の履歴を削除してみてください。(retry直後にquitする。)ブラウザの履歴を削除すると完全に履歴が削除できますが 今までにどのパズルを解いたかの状況も各種設定も消えてしまいます。
このサイトではjavascript/HTMLのwebstorage,canvasという機能を使っていますが古いブラウザではサポートされていないことがあります。
chromeなどのブラウザの同期の機能を使うと異なる機器(pcとスマホなど)で遊んでも履歴などは同期されますので pcで解いた続きをスマホで解くこともできます。
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Please do the following to keep no extra history. When you solve a puzzle, be sure to press the check button to make sure it is correct.
If the program determines that the answer is correct, the procedure up to that point will not be recorded in the history, but if you quit without checking any correct answer, the history up to that point will be saved.
If you try to solve it but it's difficult to give up in the middle, if you give up and try again from the beginning with the retry button, the history will not remain if you quit immediately. If you want to solve a difficult problem again later, you can quit in the middle and save the history so that you can solve it from the next time.
The history of solving each puzzle is deleted 90 days after the last update. Please be careful if you intend to continue.
If something is wrong, try deleting the history of puzzle steps that have been partially solved. (quit immediately after retry.) If you delete the history of the browser, you can completely delete the history, but the status of which puzzle you solved and the various settings will be lost.
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一覧表示についてAbout list display
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下の表には 現在出題されている問題が一覧表示されています。一覧表の右端にあるボタンを押すとパズルを遊ぶ画面になります。縦横の枡数が異なる問題では縦長の盤面と横長の盤面で遊ぶ二つのボタンがあります。縦長でも横長でも問題に差はなく、手順の履歴も共通ですので 途中までスマホの縦長で解き、続きをpcの横長で解くこともできます。
上のパズルを選ぶタブをクリック(タップ)すればそのパズルだけが表示されます。全パズルを選べばすべてのパズルが表示されます。
一覧表の出題日の見出しをクリックすると出題の古い問題から新しい問題にソートされて表示されます。もう一度出題日の見出しをクリックすれば逆順表示になります。
同様に難易度、サイズ、状況をクリックすれば それぞれの項目で昇順にソートされ再度クリックすれば逆順にソードされます。状況についてはまだ、途中、正解の順です。
現在ソートされている項目の見出し文字が黒色で表示されています。
The table below lists the questions that are currently being issued.Press the button at the right end of the list to go to the screen where you can play the puzzle. There are two buttons to play on a vertically long board and a horizontally long board when the problem is that the number of cells is different.There is no difference in the problem whether it is portrait or landscape, and the history of the procedure is the same, so you can solve it halfway vertically with your smartphone and continue with the pc horizontally.
Click (tap) the tab to select the puzzle above, only that puzzle will be displayed.
If you select all puzzles, all puzzles will be displayed.
If you click the heading of the issued date in the list, the questions will be sorted from the oldest questions to the newest questions.Click the heading of the issued date again to display in reverse order.
Similarly, if you click on difficulty, size, or status, it will be sorted in ascending order for each item, and if you click again, it will be sorted in reverse order.The status is in order of unopen,opened,finished.